RASPORED SV. MISA:
• Utorak - Subota 7.30 i 18.00 sati
Svaki prvi petak u mjesecu
• Euharistijsko klanjanje od 18:30 do 21:00

23. rujna 2018. - 25. NEDJELJA KROZ GODINU - Sv. Pio iz Pietrelcine

• 7.30: + Boris Namjesnik, katarina, Marija i Franjo Drahnik
• 9.30: ZA DJECU
• 11.00: ŽUPNA

24. rujna 2018. - Ponedjeljak - Rupert

• 19.00: + Ignac i Tereza Kirić
• 19.30: Zborno pjevanje

25. rujna 2018. - Utorak - Kleofa

• 19.00: + obitelj Namjesnik i Stjepan Kovačić

26. rujna 2018. - Srijeda - Sv. Kuzma i Damjan

• 7.30: + Slavko Horvatić
• 19.00: + Franjo, Štefica i Nikola Havaić;
+ Štefanija Kovač;
+ Mato i Anka Vađon;
+ Ljubica Ulek;
+ Bernardica Ružić;
• Na nakanu

27. rujna 2018. - Četvrtak - Sv. Vinko Paulski

• 19.00: Za Božji blagoslov i ustrajnost u zvanju i za nova duhovna zvanja u DRUŽBI SESTARA MILOSRDNICA

28. rujna 2018. - Petak - Sv. Većeslav

• 7.30: + Stjepan i Terezija Đurašin
• 19.00: Mirko Moslavac

29. rujna 2018. - Subota - Sv. MIHAEL, GABRIEL I RAFAEL

• 17.00: Vjenčanje

30. rujna 2018. - 26. NEDJELJA KROZ GODINU

• 7.30: + Andrija Horvat i roditelji Hrženjak
• 9.00: Apatija
• 9.30: ZA DJECU
• 10.00: Hrastovsko
• 11.00: ŽUPNA

 

 

 

 

Trenutno aktivnih Gostiju: 71 


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates

Kapela dvorca Batthyany
Petak, 12 Veljača 2010 20:34

O arhitektonskom izgledu mjesta u kojem se po predaji dogodilo Čudo pretvorbe danas se ništa pouzdano ne zna, osim da se nalazila u kvadratičnoj kuli. Cijeli prostor ludbreške utvrde doživio je radikalnu promjenu u sklopu preobrazbe u raskošni barokni dovrac. Tako je 1745. počela, a 1753. dovršena izvedba nove dvorske kapele Čudotvorne Krvi. O tome Katarina Horvat Levaj piše:

"... svojom prostornom koncepcijom unosi, ne samo nove barokne oblike u graditeljstvo tog područja, nego, štoviše, osbujnošću i kvalitetom znatno nadmašuje okvire lokalnog značenja. Iako je riječ o adaptaciji starije kapele- mjestu događaja i štovanja Čuda Krvi Kristove, smještene u srednjovjekovnoj kuli, navedenom barokizacijom ostvaren je posve originalan spomenik, koji nalazi tek rijetke paralele u Hrvatskoj. Naime, prostor u kvadratičnoj kuli pretvoren je u svetište nadsvođeno kupolom na pandantivima i rastvoreno feudalnom emporom iz glavne dvorane na koje se nadovezuje novooblikovani pravokutni brod, nadsvođen sa tri polja kupolastih svodova. Odnos broda i svetišta odražava baroknu dinamiku, a ograničenost interijera potencirana je i oblim nišama, izvedenim poput bočnih kapela u širini svakog traveja. Prava slika o vrijednosti toga prostora koji projektitra Joseph Hueber iz Graza dobiva se ako se zna da je nastao istovremeno s isusovačkom kapelom Sv. Franje Ksaverskog u Zagrebu, poznatom kao prvom sakralnom građevinom u sjevernoj Hrvatskoj s kupolom nad svetištem."

Godine 1753 kapelu je baroknim freskama oslikao Michael Peck iz Kaniže. Kapela je prema pisanju Marije Winter imala vrlo raskošan barokni namještaj i nekoliko oltara. Nad glavnim oltarom bilo je veliko raspelo izrezano iz jednog komada drveta u naravnoj veličini. Kapela se povremeno koristila sve do završetka II svjetskog rata kada je potpuno devastirana. Uništeni su i razbijeni oltari i samo raspelo spaljeno, klupe što su spadale među najljepši barokni namještaj u Hrvatskoj- iscijepane, a zid premazan vapnom.