RASPORED SV. MISA:
• Utorak - Subota 7.30 i 18.00 sati
Svaki prvi petak u mjesecu
• Euharistijsko klanjanje od 18:30 do 21:00

30. prosinca 2018. - NEDJELJA - SV. OBITELJ ISUSA, MARIJE I JOSIPA

• 7.30: + Kata i Mirko Hižak
• 9.30: ZA DJECU
• 11.00: ŽUPNA

31. prosinca 2018. - Ponedjeljak - Trpimir

• 7.30: + Ana Kosec
• 19.00: ZAHVALNICA

1. siječnja 2019. - Utorak - SV. MARIJA BOGORODICA

• 7.30: + Đuro i Đurđica Horvat
• 9.30: ZA DJECU
• 11.00: ŽUPNA

2. siječnja 2019. - Srijeda - Sv. Bazilije Veliki i Grgur Nazijanski

• 7.30: Na nakanu
• 18.00: + Vjekoslav Hrašćinec; + Anđela Filipović;
+ Franjica Baćani
• Na čast Krvi Kristovoj za ozdravljenje A.Pongrac

3. siječnja 2019. - Četvrtak - Ime Isusovo

• 7.30: + Vladimir Križan
• 18.00: + Vladimir Đurašin

4. siječnja 2019. - Petak - Anđela

• 7.30: U zahvalu Krvi Kristovoj
• 18.00: Ivan i Štefica Šafarek; + Antun i Terezija Jež

5. siječnja 2019. - Subota - Miljenko

• 7.30: + Ivan Jantol
• 18.00:

6. siječnja 2019. - Nedjelja - BOGOJAVLJENJE – SV. TRI KRALJA

• 7.30: + Bolto i Josipa (ž) Havaić
• 9.30: DJEČJA
• 11.00: ŽUPNA

 

 

 

 

Trenutno aktivnih Gostiju: 73 


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates

Kapela dvorca Batthyany
Petak, 12 Veljača 2010 20:34

O arhitektonskom izgledu mjesta u kojem se po predaji dogodilo Čudo pretvorbe danas se ništa pouzdano ne zna, osim da se nalazila u kvadratičnoj kuli. Cijeli prostor ludbreške utvrde doživio je radikalnu promjenu u sklopu preobrazbe u raskošni barokni dovrac. Tako je 1745. počela, a 1753. dovršena izvedba nove dvorske kapele Čudotvorne Krvi. O tome Katarina Horvat Levaj piše:

"... svojom prostornom koncepcijom unosi, ne samo nove barokne oblike u graditeljstvo tog područja, nego, štoviše, osbujnošću i kvalitetom znatno nadmašuje okvire lokalnog značenja. Iako je riječ o adaptaciji starije kapele- mjestu događaja i štovanja Čuda Krvi Kristove, smještene u srednjovjekovnoj kuli, navedenom barokizacijom ostvaren je posve originalan spomenik, koji nalazi tek rijetke paralele u Hrvatskoj. Naime, prostor u kvadratičnoj kuli pretvoren je u svetište nadsvođeno kupolom na pandantivima i rastvoreno feudalnom emporom iz glavne dvorane na koje se nadovezuje novooblikovani pravokutni brod, nadsvođen sa tri polja kupolastih svodova. Odnos broda i svetišta odražava baroknu dinamiku, a ograničenost interijera potencirana je i oblim nišama, izvedenim poput bočnih kapela u širini svakog traveja. Prava slika o vrijednosti toga prostora koji projektitra Joseph Hueber iz Graza dobiva se ako se zna da je nastao istovremeno s isusovačkom kapelom Sv. Franje Ksaverskog u Zagrebu, poznatom kao prvom sakralnom građevinom u sjevernoj Hrvatskoj s kupolom nad svetištem."

Godine 1753 kapelu je baroknim freskama oslikao Michael Peck iz Kaniže. Kapela je prema pisanju Marije Winter imala vrlo raskošan barokni namještaj i nekoliko oltara. Nad glavnim oltarom bilo je veliko raspelo izrezano iz jednog komada drveta u naravnoj veličini. Kapela se povremeno koristila sve do završetka II svjetskog rata kada je potpuno devastirana. Uništeni su i razbijeni oltari i samo raspelo spaljeno, klupe što su spadale među najljepši barokni namještaj u Hrvatskoj- iscijepane, a zid premazan vapnom.